Piirainen, Kymäläinen ja Eskelinen liikenteen parlamentaariseen ohjausryhmään

Kajaanilainen kansanedustaja Raimo Piirainen (sd) ja ruokolahtelainen kansanedustaja Suna Kymäläinen (sd) nimitettiin tänään Sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän kokouksessa Valtakunnallisen liikennejärjestelmäsuunnitelman valmistelun parlamentaarisen ohjausryhmän jäseniksi. Varajäseneksi nimettiin joensuulainen kansanedustaja Seppo Eskelinen (sd).

Parlamentaarisen ryhmän tehtävänä on: Linjata ja priorisoida ensimmäisen valtakunnallisen liikennejärjestelmäsuunnitelman tavoitteet; ohjata suunnitelman ja siihen sisältyvän toimenpideohjelman valmistelua linjaamiensa tavoitteiden ja vaikutusten arvioinnin pohjalta; varmistaa yhteistyö ja vuorovaikutus eduskuntaryhmien kanssa suunnitelmaa valmisteltaessa sekä linjata suunnitelmaluonnoksen sisällöstä ennen sen käsittelyä eduskunnassa selontekona.

Työryhmän puheenjohtajana toimii liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin (sd).

Työryhmässä on kaksi jäsentä ja yksi varajäsen neljästä suurimmasta eduskuntaryhmästä sekä yksi jäsen ja yksi varajäsen muista eduskuntaryhmistä.

Piirainen on valtiovarainvaliokunnan ja sen liikennejaoston jäsen sekä liikenne- ja viestintävaliokunnan varajäsen. Kymäläinen on liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja ja Eskelinen sen jäsen.

Ammatti / asemaYleinen